vineri, 8 mai 2009

De ce uram taximetristii...

Azi mi-am amintit de ce ii dispretuiesc atat de tare pe taximetristi. Nu am mai calatorit de ceva vreme cu un taxi, dar astazi am fost nevoita sa ma urc intr-o masina galbena. Pe langa toate cliseele, de altfel, total reale de care da dovada un taximetrist, acesta m-a surprins cu niste replici de ultima moda sau poate chiar n-am mai mers eu demult cu taxiul.

A inceput calatoria prin a-si citi ziarul CLICK in timp ce conducea, la propriu..il tinea pe burta, sprijinit de volan si nu eram la vreun stop sau prinsi in aglomeratie, era chiar lejer drumul. Bine, ziarul asta intra in categoria - lectura unui taximetrist, de pe diagonala vedeam titlurile: cei mai taiati sani ai vedetelor, se oprise sa-i studieze...si inca un titlu, ceva cu un anumit X care a devenit peste noapte miliardar intrucat il premiase Click, asa ca omul si-a achizitionat rapid un Q7 si o viloaie... Taximetristul, poate putin invidios si chiar amuzat de "articol" mi l-a aratat zambindu-mi amar : "A dat norocu' peste el, cica e profesor si si-a luat Q7. Pai ce, are el bani de revizie auto si asta daca s-or uita aia de la Audi la el?" Din poza cu pricina l-am observat pe anonimul in costum de blugi, cica e profesor si isi cumpara q7, m-am speriat...ulterior am intrat pe click.ro si am aflat ca era profesor de dans. Irelevant oricum..un episod trist din viata mea. Taximetristul oricum nu-l gasea demn de-un Q7....nu ca el s-ar fi uitat in oglinda.

La urmatoarea intersectie in care trebuia sa dea prioritate, il aud pe soferul meu cu super replica "Hai blondelor, v-ati luat toate permis la Pitesti?" Am simtit aluzia, foarte reusita, cat despre cele trei soferite...niciuna nu era blonda, dar din nou-irelevant! Imediat urmeaza "Hai cu taticu', blondo, trage dreapta si baga-te cu tupeu!" Bine ca a tras dreapta saraca femeie si s-a bagat cu tupeu ca nu stiu ce urma la gura domnului de la volan, care oricum, dupa ce a depasit-o, s-a intors la ea cu o privire crunta si probabil ca i-a indesat ceva carne in frigider pe silent. (apreciez partea cu silent)

Eh, nu a bagat de seama ca eu chiar sunt blonda si poate cine stie, chiar si soferita...n-a avut astfel de griji! Imi statea in varful buzelor sa incep un discurs poate prea feminist, dar m-am gandit ca nu merita ostenteala - cuvintele sunt pretioase in ziua de azi.

Totusi, trebuie sa recunosc ca m-a salutat politicos la plecare si mi-a urat o zi frumoasa! Nici nu putea fi altfel. Si nu spun ca TOTI taximetristii injura in trafic, scuipa seminte pe geam si se baga pe strazi ca si cum ar avea prioritate indiferent cine circula pe acolo, dar o mare parte din ei se comporta ca in cele mai proaste mahalale. Domnul meu nu a facut ceva iesit din comun neaparat, si sunt convinsa ca multi sunt cei cu povesti cu taximetristi foarte savuroase. Si totusi, ce bun e un taxi atunci cand te grabesti, nu? :)

8 comentarii:

andres spunea...

Nu suna a "Cursa mortala" insa te inteleg perfect. Nu imi plac in trafic si cred ca asta s-a generalizat cumva, ca urasc sa merg cu taxiul... Sa am vreo fobie? Cred ca da. Si e vina unuia sau a doi taximetristi idioti...

Jaded spunea...

@andres: ah, clar e departe de vreo cursa mortala, dar am ajuns la concluzia ca-i urasc si atunci cand sunt in masina lor si atunci cand sunt in exterior, si-i vad de afara sau din masina mea. BLEAH!

andres spunea...

:)) Daaa! Stiu senzatia. Mai tare e ca apare cate unu' ok, care da prioritate sau se comporta ciudat de bine... din pacate apare altul cu un grad maxim de idiotienie ca imi trece brusc senzatia aia de "bleah"... Asta e... exista soferi si taximetristi. Altii ar spune, taxingii, femei si soferi, dar sa nu intram in amanunte :P

andres spunea...

* imi REVINE senzatia de bleah :P

Nightwane spunea...

Ai avut noroc, maica.
Eu am avut experiente mult mai nasoale.
Cateva din ele:

1. Taximetrist care ma injura ca de ce am dat comanda ca tocmai se pregatea sa dea si el o muie
2. Taximetrist beat care vorbea despre Ceausescu
3. Taximetrist care se uita la film in timp ce conducea.

Alex spunea...

@Nightwane: stai,ca nu inteleg, cum adica se uita la tv? avea un lcd mic in loc de gps?:-s

phoenix spunea...

Nu poti cere mare lucru de la un taximetrist ...gadestete cum a ajuns el sa munceasca , toata viata a dat la lopata , iar intr-un sfarsit a ramas fara bani ...a inceput sa invete sa citeasca dupa care si-a pierdut cateva luni bune sa invete si el sa ia carnetul dupa care intr-un final si-a indeplinit visul "are un loc de munc" (de rahat , dar cel putin il are)

Anonim spunea...

Scuze ca sunt offtopic:)
Arunca, te rog, o privire si aici : http://schoolgirlswardrobe.blogspot.com/

Poate gasesti ceva pe gustul tau.:)
Multumesc.
PS.Daca doresti sa facem schimb de linkuri,anunta-ma, te rog, prin email.