duminică, 11 ianuarie 2009

s'il vous plait adica....daca va place..in Paris


Am revenit din orasul lui Quasimodo...acum o saptamana chiar, dar nu am avut prea mult timp de povesti pe aici, intrucat am mai lucrat si pentru un alt blog - studentesc , s-a lansat studentsonmarketing - un blog pe care scriu studentii de la Masterul MCA din SNSPA, dar asta e alta istorioara, eu va voi spune scurt despre primele impresii din Paris.
Mica excursie de sapte zile a fost o aventura in sine. Daca m-ar pune cineva sa graiesc 5 cuvinte (cu plus sau minus) pe care le asociez cu Parisul as zice, evident subiectiv, dincolo de arhicunoscutele obiective turistice si iconurile orasului : ger, turnu' Babel (includ aici negri, algerieni, japonezi, chinezi, marocani etc.) , (ffff) artistic, metrou (genial), parcari incredibil de stramte (am o poza care sa demonstreze stilul "chitors" de a parca al parizienilor).

Cu riscul de a parea vreo wannabe cunoscatoare in ale artei, trebuie sa spun ca am fost cu adevarat impresionata de arhitecutra orasului, de catedrale, de poduri, de ziduri si monumente...toate, absolut toate se terminau cu o sculptura care-ti ridica parul pe tine. Parisul arata ca un centru vechi....extins. Toate cladirile noi, mall-urile, blocurile interminabile, birourile corporatistilor si alte constructii mai recente se aflau in zonele de la "periferia" Parisului si nu IN oras, asa cum vedem in Bucuresti, o varza arhitecturala care te scarbeste si mai ca te face sa plangi. Mi-a placut asta in mod special, sa pot sa respir aerul vechi, dar atat de bine conservat, intretinut, vandut. Am mers extrem de mult pe jos in Paris, dar cred ca si mai mult cu metroul - un sistem de transport in comun absolut genial, rapid, eficient, fascinant, cu care poti strabate orasul de la un cap la altul. *cred ca merita un post intreg metroul parizian*. Sunt foarte multe de spus despre Paris, am vizitat cat am putut in aceste cateva zile..de la Luvru (sau parte din Luvru:-j) pana la Moulin Rouge (red districtul din paris :D), Invalizi si Versailles, ne-am oprit in piete faimoase Trocadero, Montmartre, Concorde, Republique, "ne-am dat" pe Champs-Elysee, am urcat in cate turnuri am gasit :p (orasul se vede minunat de sus), ne-am plimbat pe malurile Senei, pe Rue de Rivoli, cu TGV-ul din Lyon, am ajuns in ineditul Centru Pompidou, in Sacre-Coeur, in Notre-Dame (Ile de la Cite), in catacombe, in cinemauri frantuzesti, in KFC :D , in hale de "visuals", la japonezi, la indieni, la senegalezi :)) , la romani acasa, am stat de vorba cu tiganii romani care ma apostrofau ca nu am vrut sa le dau un "petite piece":| , am mancat crepe si gaufre (si sunt mare fan), am mai luat cate o pauza in 402 , mica si friguroasa camera, de pe Rue de Picardie...rapid imbibata in parfumul nostru, miros de pat si fum.

....pacat de gerul care mi-a crapat buzele si de aglomeratia insuportabila pe care cu greu cred ca o poti evita intr-un oras ca Parisul...a, da..si de Vittelul de 2,6 euro la 0.5 ;)

in rest, nu mi s-a parut un oras al iubirii si pasiunii...poate doar pentru arta, "indragosteala" aia de prin carti, poze si filme a fost usor bagata in anonimat de miile de blitzuri, de galagia asiaticilor (geezus) si de negrii omniprezenti (nu, nu sunt rasista, dar pentru mine..care ajung pentru prima oara atat de departe in Vest..n-am trecut de Austria pana acum, a fost socant sa stau in KFC, unde tot etajul 1 avea doi albi - pe noi doi. Am avut parte si de adrenalina cand ne intorceam cu metroul, pe 1 ianuarie, la ora 4 dimineata, iar vagonul nostru continea urmatoarele: 2 romani beti, 2 sparti si....vreo zece negri mititei, dar fiorosi :)) si atunci nu era de ras)...............................


domnul din imagine mi-a cantat de revelion...ah...despre noaptea obscura de 31 decembrie si cadourile primite in trenul spre casa "glow in the dark" de pe langa paris...in alt episod (interzis minorilor :D)





Cat despre el...m-a lasat sa ma joc cu artificii, mi-a cedat locul de la geam, mi-a carat bagajul, mi-a cumparat cizmulite, si-a vandut tigarile :)) , a fost cumintel si nu a zis nimic cand l-am tarat prin toate muzeele si buticurile chiar daca se plictisise...a, da..si mi-a promis sa visez in continuare.

Urmatoarea destinatie, cu masina spre Muntenegru. vreau chilleala... pana atunci:


paris, je t'aime...

6 comentarii:

Anonim spunea...

n-ai pus poza cu metroul :(

Jaded spunea...

@alex: n-am pus aici, dar o sa dau un link curand catre pozele pe care le-am pus "sus". vezi mai multe de acolo. :*

Anonim spunea...

Ce draguttt. E prima oara cand comentez aici; imi place nespus de mult blogu` tau.
Si as vrea... as vrea sa merg in primavara la Paris,nu am nimic planificat,just go with the flow..
Ma bucur pentru tine.

Anonim spunea...

Un sfat... data viitoare, stai sa te plimbi, sa bei o cafea, sa hoinaresti prin magazinasele de creator din Quartier Latin si din Le Marais. Atunci vei intelege cu adevarat Parisul, in toata magia lui :)

Jaded spunea...

@noa: mersi de citire. Merita sa ajungi la Paris cand este putin mai cald, dar nu foarte..si daca prinzi o perioada mai libera..ar fi perfect.

@florina: am trecut prin Quartier Latin, dar asa e, magia cred ca o prinzi a doua oara...sper sa ajung din nou acolo. mersi de semn! :)

ionu spunea...

si mie imi place nespus de blogu' tau :p